söndag 31 mars 2013

Fotoutmaning vänner emellan - Vårlängtan ...

Längtan efter våren är stor här hemma. Vi längtar efter att kunna använda nya vårkläder, nya converse och tunnare jackor. Och vi längtar efter vårblommor, efter att kunna vara ute och fixa i trädgården och efter att kunna sitta ute en liten stund på trädäcket. Men än är det kallt och när det inte går att pyssla med vårblommor ute så har vårlängtan helt enkelt fått flytta in. 




Pyttiga penséer får nu ersätta pärlhyacinterna som snart är helt överblommade. I väntan på värme så får de söta småttingarna pryda köksbordet och byrån i hallen. Kanske, kanske kan de snart få flytta ut. Jag hoppas verkligen det.  Fast den som är planterad i konservburken behåller jag nog inne bara för att jag gillar den så mycket. Har inte tänkt på hur snygga Heinz konservburkar är förrän jag såg en sådan här liten plantering hemma hos Kristina och var bara tvungen att härma.  

Hur har du det med vårlängtan? Har du fångat din längtan efter våren på bild och vill vara med i Fotoutmaning vänner emellan? Då kan du länka med den blå grodan så att fler kan hitta till dina bilder. 

Maria



20 kommentarer:

  1. Vilka härliga vårbilder! Fiffigt tips m konservburk, finns ju många fina i butiken! Kram Sara

    SvaraRadera
  2. Vilka underbara bilder!
    Suveränt fina.

    Skrattar lite för vi har haft ungefär samma tanke tror jag=))
    Kram Hannis

    SvaraRadera
  3. Superfint att ha plantor i konservburkar, särskilt dom där... Kraaam Pia

    SvaraRadera
  4. Härligt! Jo jag ska nog vara med i vårlängtan utmaningen:) ha en fin söndag! Kram Nilla

    SvaraRadera
  5. Det har jag aldrig tänkt på heller - att den där burken är vacker, och särskilt på detta sätt som du visar den.
    Det är så kul att se alla kreativa människors fix & trix! :)

    Önskar en fortsatt fin och glad Påsk!

    SvaraRadera
  6. Härligt vårliga bilder, fiffigt och läckert att plantera i en konservburk. ha en fin söndag.Kram

    SvaraRadera
  7. Så fina burkar!!Man får verkligen vårlängtan när man ser dina fina bilder.
    Ha en skön påskdag kram Pernilla

    SvaraRadera
  8. Ha en underbar påskdag Maria.
    Stor kram Kristina

    SvaraRadera
  9. Vad fint med små penseér. Ha en härlig påskdag, Karin

    SvaraRadera
  10. Jag får vårlängtan av dina bilder *haha*

    kram kram Malin

    SvaraRadera
  11. Blåa fina burkar att plantera i. Penséerna längtar nog också efter vår och värme. God fortsättning på påsken!/kram Lisa

    SvaraRadera
  12. Vackra, vackra bilder. Det skulle jag ju kunna använda mina likasamma burkar till. Vädligt snyggt tycker jag! :)

    Kramar

    SvaraRadera
  13. Vackert!
    Tack för omtanken Maria. Blev tyvärr både och idag då kag vaknade med migrän.
    Men nu är jag på bättringsvägen med huvudet iaf.

    Kramar
    Lene

    SvaraRadera
  14. Konservburkar kan bli riktigt fina att plantera i. Dina bilder är verkligen så härliga att titta på!

    Jag fick med ett bidrag den här gången. Gillar verkligen ert initiativ och försöker komma med när jag kan.

    Önskar dig en fin fortsättning på påsken.
    Kram Veronica

    SvaraRadera
  15. Visst har jag vårlängtan dock inte på bild, det finns såna som du som kan det mycket bättre ;) Kram Nette

    SvaraRadera
  16. Vilken härlig fotoutmaning! Den skulle jag gärna vilja vara med på, men här håller vårlängtan
    på att bli så stark att vi planerar rymma dit våren finns!
    Även om jag inte är med så tittar jag runt bland bidragen och njuter!
    Kram
    Melodys matte

    SvaraRadera
  17. Vad fint det blev att plantera i konserburkar. Verkligen vårlikt :)

    SvaraRadera
  18. Åh va härliga bilder, nu vill jag springa iväg o köpa penséer och plantera ut!!

    SvaraRadera