söndag 17 februari 2013

Fotoutmaning vänner emellan - Bortglömd ...

Bortglömd är temat i dagens Fotoutmaning vänner emellan. Fotoutmaningens tema sätter alltid igång en hel massa tankar hos mig och den här gången var inget undantag. Först gick tankarna kring mina stackars krukväxter som allt som oftast blir bortglömda, hängiga och vissna. Sen gick tankarna till kladdkakan som bakades för lite sedan. Den stod bortglömd i ugnen och kom ut alldeles för mörk. Efter dessa funderingar   började jag tänka på en bild med en nalle. En nalle som blir ensam kvar, bortglömd, på tågstationen när familjen den tillhör har packat in alla sina väskor, klivit på tåget och åkt iväg. Nu blev det aldrig tillfälle att försöka skapa just den bilden men en bild med en nalle blev det i alla fall. Bortglömd ligger den vid grinden i den blöta snön och väntar på att bli upphittad. 


Kanske kom tanken på en nalle ifrån ett minne av en älskad liten gosekatt med randiga tassar som glömdes i en affär och aldrig hittades igen. Just den här nallen var ju bara en skådespelare i min fotolek och han räddades givetvis från både ensamhet och kall snö efter bara ett par minuter. Mitt bidrag till fotoutmaningen den här gången alltså. Har du tagit en eller flera bilder till fotoutmaningens tema Bortglömd? Länka gärna med den blå grodan så att jag och andra bloggare kan hitta till ditt bidrag. 

Ha en fin söndag!

Maria



22 kommentarer:

  1. Men oj och nej, lilla nallen alldeles bortglömd. Hjärtat får sig ett sting och jag tänker på vilken olycka det kan vara för den som tappat bort... Fin bild!

    SvaraRadera
  2. Ojoj så sorgligt med alla gosedjur och nallar som inte hittar hem! Fin bild! Jag tänkte lite i de banorna först men tog sen chansen att rota hemma i lådor och skåp efter bortglömt! Så roligt att det blir ett bidrag till under dagen! Kram Sara

    SvaraRadera
  3. Vilken fin bortglömd, alltid tråkigt när man ser en nalle ligga... vem mer är ledsen? Fint!
    Nä, det här fönstret tillhör grannhuset, skall inte rivas än vad jag vet. Tror det till och med är K-märkt :)

    Kram kram vännen och ha en fin söndag.

    SvaraRadera
  4. Fin bild!
    Jag tycker om den!

    Kram Hannis

    SvaraRadera
  5. Vad sorgligt. hoppas den kom till sin ägare.. Kraaam Pia

    SvaraRadera
  6. En lite sorgsen bild. Det finns nog många bortglömda gosedjur runt om i landet.

    SvaraRadera
  7. Wow... vilken fin bild!
    Kram
    Melodys matte

    SvaraRadera
  8. Oj, så mycket känsla det är i den bilden, texten ja inlägget. Vackert!

    Ha en fin dag!
    KRAM/Tatjanis

    SvaraRadera
  9. Vilken sorgligt vacker bild! Kram Malin

    SvaraRadera
  10. Stackars nalle! Tur att det bara är arrangerat Annars vore det synd om både nalle och dess ägare. Stämningsfull bild.

    SvaraRadera
  11. Vackra bilder, härlig utmaning!

    Hej från Lotta

    SvaraRadera
  12. Tänkte också på mina stackars blommor först!:)
    Kram

    SvaraRadera
  13. Underbart fin och lite sorgsen tolkning på temat.... Tur att det slutade väl :)

    SvaraRadera
  14. Hej min vän!
    Mycket fin bild. Väldigt trovärdig skådis. Uscha mig det kunde varit på riktigt. Många har tänkt till i dag kul.
    Vad är det för hus på bilden?
    Du förresten, jag njuter :)
    Kramis bästaste du.

    SvaraRadera
  15. Snygg Bild, och söt skådespelare. Känns bra att veta att det var en skådespelare och att det inte var en på riktigt borttappad nalle som låg där. :)

    SvaraRadera
  16. Vackert och vemodigt!
    Tur att han fick komma in i värmen igen!
    Kram Jenny

    SvaraRadera
  17. Roligt tema. Nallen ser verkligen deprimerande övergiven ut. Vackert!

    SvaraRadera
  18. Å, nallen där. Massa känslor av att titta på bilden!

    Ha en fin helg,

    KRAM!


    SvaraRadera