söndag 25 november 2012

Fotoumaning vänner emellan - Morgon

God morgon! Idag är det dags att publicera bilder till Fotoutmaning vänner emellan på temat Morgon. Utmaningarna, som jag och Kristina turas om att tänka ut, kan få mina tankar att snurra både åt det ena och det andra hållet och det kan ta tid innan jag blir klar över vad det är för en bild jag vill försöka ta. Men just den här gången visste jag direkt vad det var för bild jag ville ta. Jag ville fotografera en sådan där underbart krispig höstmorgon där himlen skiftar i rosa och dimmorna ligger lågt över ängen som Edith och jag ofta passerar på våra morgonrundor. Nu blev det inte riktigt så. Himlen har varit jämngrå flera dagar i rad och dimmigt har det väl i och för sig varit, men det har varit en tjock dimma som snarare fått hela tillvaron att kännas mjölkig än vacker. Jag gjorde ett försök att fotografera en sådan där grå morgon i stället men det gick ärligt talat inte att se om det var morgon eller eftermiddag så de bilderna raderade jag.
 
 
Mitt bidrag till temat Morgon blir i stället den här bilden. En bild på en alldeles underbart morgonruffsig dotter. Hon sover ofta med håret flätat och när hon stiger upp har flätorna lösts upp lite och ett ljust ruffs står som en sky runt hennes huvud. Sötaste skruttan som står ut med mamman med kameran t.o.m. när hon nyss stigit upp.
 
Har du fotograferat något till temat? Vill du vara med i Fotoutmaning vänner emellan idag? Det är bara att lägga till din länk vid den blå grodan här nedan.
 
Maria

17 kommentarer:

  1. God morgon=))
    Vilken underbar bild!
    Morgonrufs är vackert.

    Kram Hannis

    SvaraRadera
  2. Mysig bild som verkligen är morgon. Kraaam Pia

    SvaraRadera
  3. Vilken härligt morgonruffig bild ! Kram

    SvaraRadera
  4. Vilket vackert morgonljus, och så fint med morgonrufsiga, varma barn!!!

    SvaraRadera
  5. Vilken fin bild!:) Vår dotter har längre hår, så hon har bar en fläta när hon sover. Kan säga att dessa flätor besparat oss mycket gnäll och skrik över tovigt hår!
    Kram

    SvaraRadera
  6. Vilken underbar bild! Finns väl inget finare än morgonrufsiga barn!
    Kram till dig!

    SvaraRadera
  7. Vilken härlig bild, så snällt att hon ville ställa upp på bild! Mina busar illustrerar morgon hos oss idag men lite suddiga på grund av all aktivitet!
    Önskar dig en fortsatt fin dag, Sandra

    SvaraRadera
  8. Vilket härligt morgonrufsigt hår! När jag var liten sov jag också ofta med fläta, det var ju så härligt att ha änglahår sedan dagen efter!

    SvaraRadera
  9. Vilket härligt rufs och härlig bild!
    Jag hade en önskan att gå ut i morse när det var dimmigt, men hann inte riktigt! Så det var inte så lätt som man önskar!
    Synd!!!!
    Kram Helena

    SvaraRadera
  10. Fint blev det iallafall :) Samma här förresten, morgondimma var tanken.... Men det stannade vid just en tanke :)

    Kramar

    SvaraRadera
  11. Underbar bild och kul tolkning minsann!
    Kram

    SvaraRadera
  12. vilken härlig morgonbild. Har faktiskt glömt... sorry!
    Satte mig inte vid datorn förrän nu :)... men nu finns det lite om våran morgon också (dock inte den morgonbild jag först tänkt mig... huvudet är inte alltid med! )

    kram kram Malin

    Ps, här har det varit grått alla dagar utan två i november.

    SvaraRadera
  13. Härligt hårrufs! Själv väntar jag på att dotterns hår ska växa lite till... :)
    Undrar just hur jag fick in mitt namn istf bloggnamn i länken...?
    Kram kram

    SvaraRadera
  14. God morgon!
    Du har en award att hämta hos mig.
    Inga krav, bara om du vill.

    Kram Hannis

    SvaraRadera
  15. Vilken härlig bild på en rufsig nyvaken dotter

    kram kajsa

    SvaraRadera