torsdag 27 september 2012

Med kameran som sällskap...

Det mesta av kvällen har ägnats åt att stå och hänga vid fotbollsplanen. Jag ska ärligt säga att jag egentligen inte ens är lite intresserad av fotboll som sport men när dottern spelar så är det ju klart att jag följer med. Henne är jag ju intresserad av i allra högsta grad. Däremot är det inte alltid jag orkar och har lust att vara social med de andra tjejernas föräldrar som också står och hänger vid planen. Åtminstone inte under en hel match. Då är det skönt att ha med kameran.
 
 
 


 
Med kameran som sällskap har jag alltid något att göra och kan tillåta mig att försvinna in i fotograferandet under tjejernas uppvärmning och paus. Det är en underbart skön och samtidigt kreativ vila att fotografera. Och innan regnet kom hann jag fånga vackert september-
röda nyanser i några bilder. Något att njuta av när matchen tyvärr inte blev en vinst.
 
Maria

15 kommentarer:

  1. Så fina höstfärger som du fångat på bild har det inte hunnit bli här än. Hösten är en härlig fotograferingstid.

    SvaraRadera
  2. Haha bra ide att ta med kameran:) vackra bilder du fick! Kram Nilla

    SvaraRadera
  3. Hösten och alla dess färgnyanser är verkligen tacksamt att fotografera! / Annika

    SvaraRadera
  4. Åh vilka vackra färger!! Jag gillar speciellt lönnen just nu, röda krispiga färger!

    SvaraRadera
  5. Tjusiga bilder som vanligt!! :) jag har provfotat lite underifrån idag...
    Vad gullig du är som undrar om min halsduk... Blev så besviken att den ligger lite på is nu. Får se hur jag gör.

    SvaraRadera
  6. Jättevackra bilder. Du är verkligen jätteduktig på att fota!

    SvaraRadera
  7. Ja kameran är både en fin vän och en bra ursäkt för att få göra något annat i bland. Höstens färger är bara bäst. Ha en fin helg goa Maria. Vi åker till Skövde i morgon bitti. Handboll hela helgen och ja, kameran ska såklart med.
    Största kramen Kristina

    SvaraRadera
  8. Fina bilder! Hade tänkt mig en långpromenad med kameran nu på morgonen, men just nu hällregnar det här!:( Förhoppningsvis avtar det snart, så att jag kommer ut.
    Tusen tack för din kommentar hos mig. Och tänk vad rätt du hade, hon blir 10 år i november. Det är oftast jag som får ta striderna med henne här och oftast kan jag ta det, men nu när jag inte är på topp själv så blir det extra jobbigt. Du har ju så rätt, för de gånger jag har tålamod och kan stryka henne lite medhårs, blir det ju inte lika jobbigt. Hoppas nu på en lugn helg med lite egentid, så kanske jag är på banan igen.
    Och jag tror att jag skiter i att det regnar och tar en promenad i alla fall. Om inte annat kommer jag må så bra efteråt!:)
    Kram

    SvaraRadera
  9. Åh vilka härliga höstbilder du bjuder på :) Trevlig helg. Vänligen Johanna

    SvaraRadera
  10. Vad härligt att kameran fick följa med så vi fick njuta av härliga höstfärger ! Ha en fin fredag ! Kram

    SvaraRadera
  11. SÅ fint! Jag känner igen det där med att det skönt att inte prata ibland, livet är så fullt med relationer att ibland längtar man efter lite lugn och ro...

    SvaraRadera
  12. Du fotar så bra, och sista bilden skulle jag gärna sätta upp på väggen, såå fin!!

    Härligt att du gör något du gillar under väntetiden!

    Kram

    SvaraRadera
  13. Vilka fantastiska bilder på hösten!

    SvaraRadera
  14. Fantastiskt fina bilder! Underbara! Hösten är ju underbar!

    SvaraRadera