måndag 7 maj 2012

E.F.I.T - Bilder från igår

Igår testade jag en fotoutmaning jag aldrig tidigare provat på nämligen den Fröken Pyssel på bloggen Pastill bjudit in till.  E.F.I.T, Ett Foto I Timmen. Det var riktigt roligt att dokumentera en hel dag! Så vill du se vad jag gjorde igår så är det bara att börja scrolla.  Det blev ganska många bilder och jag hoppades på att kunna göra ett fint bildspel men det lyckades inte.














Tänk vad mycket man faktiskt gör och hinner med på en ledig söndag! Ändå känner jag ofta att jag inte gjort något speciellt på helgen.
 
Så har jag något att lämna vidare.
Sandra med bloggen Sveas har lämnat en award till mig. Tack snälla Sandra! Det gör mig jätteglad att du gillar min blogg. Att du speciellt gillar mina foto värmer mitt hjärta lite extra.

Liebster Blog award är skapad för att lyfta fram bloggar med färre än 200 följare, reglerna är som följer!

In order to accept the award, the recipient will:
  1. Thank the person who gave you the award.
  2. Link back to that persons blog.
  3. Copy and past the award to your blog
  4. Present the award to 3-5 blogs of 200 followers or less that you feel deserve this recognition.
  5. Let those blogs know by leaving them a comment!
Som ni ser är tanken att jag ska lämna vidare till 3-5 bloggare och det här tycker jag är det svåraste med awarder. Jag vet aldrig riktigt vem jag ska lämna vidare till. Det finns ju hur många fina bloggar som helst som är värda lite uppmärksamhet. Den här gången väljer jag att bryta mot reglerna och lämnar bara vidare till en bloggerska nämligen Mrs Stenlund. En för mig ganska ny bloggbekantskap där man får ta del av Mrs Stenlunds kloka tankar och vackra bilder från England.

Efter ett riktigt långt inlägg önskar jag nu dig som tittar in här en trevlig kväll!

Maria



14 kommentarer:

  1. Tack för ditt bidrag! Jättefina foton och jag tror våra dagar kan te sig ganska lika, fastän vi kanske jobbar med helt olika saker. Hon är så fin den där lilla Edith.

    SvaraRadera
  2. Vilken kul idé! Och vilken mysig söndag du verkar ha haft!:)
    Kram kram

    SvaraRadera
  3. Vilken rolig idé! Och som du säger, man gör nog ofta mer än vad man tror under en dag.
    Hur går det med joggandet?
    Kram

    SvaraRadera
  4. En fin award till en riktigt fin blogg! Välförtjänt! :) Så roligt att följa din dag i bilder. Jag hakar på utmaningen, men har ännu inte fotat. Får se vilken dag jag väljer. :)

    Kramar Kicki

    SvaraRadera
  5. Så fint att få ta del av en dag i ditt liv :)

    SvaraRadera
  6. Kul att se din dag! Verkar vara en härlig lördag med lagom blandning av nytta och nöje.

    SvaraRadera
  7. Vilka jättefina bilder, gillar det svartvita. Roligt att få träffa Edith med!

    SvaraRadera
  8. Helt underbar bildserie! Älskar bilden på lilla Edith som väntar i dörren på matte och morgonpromenad. Blev så glad av att se att din blogg är döpt efter ett djur. Det är lika med min. När jag skulle börja blogga, frågade jag min sambo vad bloggen skulle heta. Han frågade vad jag tyckte om. Jag bladdrade på lite och tillslut sa min sambo ; du tycker om Bruno och mig. Bruno är min cornish rex katt.
    Åter igen. Underbar bildserie och roligt att följa en dag.

    Kramar L

    SvaraRadera
  9. Spännande fotoutmaning. Kul att följa din dag i bilder. Kram =)

    SvaraRadera
  10. Vilken härlig dag! Underbart! Hittade hit via Pastill;)

    SvaraRadera
  11. Skoj med EFIT =) Kika gärna in på min matblogg och tävla i min nya tävling =)

    SvaraRadera
  12. Vilka underbara bilder! Så smart att dokumentera sin dag - som Du säger man hinner mycket mer än man tror på en dag.

    Jag missade ju Din och Kristinas utmaning - I luften. Trots att Du påminde mig :). Nu har jag i alla fall lagt upp ett fotografi som jag tagit i luften.

    SvaraRadera
  13. Grattis! Vilket kul inlägg med en bild sådär i timmen typ.
    Ha en fin helg! Kram Linda

    SvaraRadera
  14. Det är roligt att få ta del av ditt liv, timme för timme.

    SvaraRadera